Jak zorganizować dzieciom warunki do nauki w domu z uwzględnieniem higieny pracy?

Jak motywować i wspierać dzieci do systematycznej nauki w warunkach domowych?

ZDALNE NAUCZANIE -zasady pracy z dzieckiem.

W obecnej sytuacji epidemiologicznej w całym kraju mamy obowiązek pracy i nauki zdalnej, a w dniach od 25 marca do 10 kwietnia, również pozyskiwania informacji zwrotnej o realizacji podstawy programowej w oddziałach z niepełnosprawnością lekką każdego ucznia i ocenę jego postępów i aktywności w realizacji podanych zadań, w warunkach domowych

W naszym ośrodku nauczyciele i wychowawcy będą kontaktować się z Państwem telefonicznie, aby sprawdzić dostępność do Internetu, telefonów, komputerów, tabletów, a więc możliwości nauki on -line. Wiemy, ze wielu naszych wychowanków nie posiada takiej możliwości. Po otrzymaniu wytycznych będziemy informować Państwa jak postępować w takich sytuacjach. Nie chcemy Państwa zostawiać bez pomocy i wsparcia.

W przypadku niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz niepełnosprawności intelektualnej w stopniu głębokim nauczyciele będą informować Państwa o dostępnych materiałach i możliwych formach ich realizacji w celu wsparcia dziecka zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi.

Aby nauka w domu była łatwiejsza radzimy Państwu:

    ·         Ustalić z dzieckiem stałą, codzienną porę, o której zaczynamy zajęcia lekcyjne. Pamiętajmy,  że najlepsze efekty przynosi nauka w godzinach przedpołudniowych
    ·         Zadbać, by nic nie rozpraszało dziecka podczas nauki: wyłączyć telewizor, radio, zamknąć drzwi do pokoju. W pomieszczeniu, w którym dziecko się uczy powinna panować cisza.
    ·         Podzielić materiał przygotowany przez nauczyciela na części, które dziecko jest w stanie przerobić. Zwróćmy uwagę na tempo pracy naszego dziecka -jeśli jest wolne, przygotujmy mniej materiału.
    ·         Udostępnić na ten czas na wyłączność dziecka konieczny sprzęt elektroniczny: komputer, telefon, tablet.
    ·         Przygotować stałe miejsce pracy ucznia-biurko i niezbędne przybory. Usunąć zabawki i niepotrzebne przedmioty, które rozpraszają uwagę dziecka.
    ·         W miarę możliwości i potrzeby-towarzyszyć dziecku przy odrabianiu lekcji, zwłaszcza, ze nasi uczniowie w większości pracują niesamodzielnie.
    ·         Starać się jednak, aby dziecko podejmowało samodzielną pracę, zachęcać do samodzielnej aktywność słowami „pokoloruj, napisz, policz sam, a ja potem sprawdzę” .
    ·         Zauważać i chwalić za każdy konkretny sukces-zobaczyłeś, zgadłeś, narysowałeś kreskę, pamiętasz literkę!
    ·         Robić przerwy, gdy widzimy, że dziecko się rozprasza, czy jest zmęczone.
    ·         Najlepiej, aby były to przerwy aktywne -poskacz, zrób kilka przysiadów, pajacyków, poruszaj dłońmi albo popatrz  daleko w okno, aby wzrok odpoczął.
    ·         Na temat sytuacji zdrowotnej w kraju udzielać tylko niezbędnych informacji, nie wzbudzać w dzieciach lęku.
    ·         Poszukajcie w domu puzzli, gier planszowych, kart, zagadek -można je wykorzystać na wspólne spędzanie czasu z dzieckiem i przerwy między lekcjami.
    ·         Angażujecie także dzieci do pomocy przy zajęciach domowych: sprzątaniu, pracach w kuchni, pracach porządkowych -zawsze znajdzie się coś, co dziecko jest w stanie wykonać.

W razie pytań, wątpliwości, czy też potrzeby wsparcia jesteśmy do Państwa dyspozycji poprzez kontakt telefoniczny do ośrodka (0-81)888-02-48 w godzinach 10-15. Następnie zostaną Państwo połączeni z wybranym rewalidatorem, psychologiem, czy pedagogiem.

Internet – praca w sieci zmienia obecny świat i ludzi. Stwarza nam możliwości stałego i szybkiego dostępu do różnego rodzaju informacji. Można wykorzystywać go jako narzędzie wspierające proces nauczania i kształcenia. Jednak mimo wielu pozytywów niesie on również zagrożenia. Aby ich uniknąć należy przestrzegać następujących zasad:


1. Korzystaj z informacji zamieszczonych na stronie szkoły i w dzienniku elektronicznym.


2. Otwieraj wiadomości tylko od znajomych osób, w razie wątpliwości sprawdzaj ich prawdziwość.


3. Ostrożnie pobieraj pliki z sieci.


4. Unikaj klikania w nieznane linki i załączniki w wiadomościach e-mail.


5. Nie podawaj w sieci żadnych haseł, nie wysyłaj swoich zdjęć.


6. Chroń swoje konta na serwisach społecznościowych.


7. Czytaj regulaminy.


8. Sprawdzaj, czy strona, do której się logujesz jest bezpieczna („kłódka zamknięta”, strona internetowa zaczyna się od https//, korzystaj z antywirusa).


9. Pamiętaj, że osoba po drugiej stronie nie musi być tym, za kogo się podaje.


10. Nigdy nie podawaj w Internecie swojego prawdziwego imienia i nazwiska. Posługuj się nickiem, czyli pseudonimem.


11. Nigdy nie podawaj osobom poznanym w Internecie swojego adresu domowego, numeru telefonu i innych tego typu informacji.


12. Jeżeli wiadomość, którą otrzymałeś jest wulgarna lub niepokojąca, nie odpowiadaj na nią. Pokaż ją swoim rodzicom lub innej zaufanej osobie dorosłej.


13. Kiedy coś lub ktoś w Internecie cię przestraszy, koniecznie powiedz o tym rodzicom lub innej zaufanej osobie dorosłej.


14. Internet to skarbnica wiedzy, ale pamiętaj, że nie wszystkie informacje, które w nim znajdziesz muszą być prawdziwe!


15. Szanuj innych użytkowników Internetu. Traktuj ich tak, jak chcesz, żeby oni traktowali Ciebie.


16. Nie spędzaj całego wolnego czasu przy komputerze. Ustal sobie jakiś limit czasu, który poświęcasz komputerowi i staraj się go nie przekraczać.


17. Rozmawiaj z rodzicami o Internecie. Informuj ich o wszystkich stronach, które Cię niepokoją. Pokazuj im również strony, które Cię interesują i które często odwiedzasz.

Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w ośrodku w czasie zawieszenia zajęć

  • SOSW w Puławach jest czynny codziennie od godz. 7 do godz. 15;
  • Uczniowie i ich rodziny, którzy chcą skorzystać w tym trudnym czasie
    z pomocy psychologa, pedagoga, wychowawcy klasy, kierownictwa
    ośrodka, mogą zgłosić taką potrzebę w godzinach pracy szkoły pod
    telefonem 81-888-02-48 lub o każdej porze na skrzynkę pocztową
    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  ;
  • Apelujemy do uczniów i ich rodzin o zastosowanie się do ogólnopolskiej
    akcji i pozostawanie w domu.